miercuri, 15 mai 2013

Iesire astro la Valenii de Munte

Weekend-ul trecut (10-12 mai) a fost foarte "intens" pentru Astroclubisti. O parte dintre noi am dat curs invitatiei de la participa la o intrunire a membrilor forumului astronomy.ro, iar ceilalti si-au dat intalnire la Valenii de Munte.

Iata declaratiile unui martor ocular: "Vremea frumoasa si Luna Noua ne-a dat ideea unei iesiri la observatii. Deja aveam o invitatie la Valenii de Munte din partea lui Radu Gherase si ne-am gandit sa-i dam curs. A fost destul de haios ca mai toti membrii AB erau la intalnirea  de la valea Lisei si nu prea aveam cu cine sa mergem - adica un posesor de masina disponibil. :))
Noroc ca Ivo avea un drum prin Bucuresti si s-a gandit ca nu i-ar strica un starparty. Asa ca am facut o frumoasa noapte de observatii in formula: Radu Gherase (gazda), Marcel Popescu, Ivo Dinev si Zoli Deak. Ivo si-a adus cu el telescopul de 10inch si ne-am delectat toata noaptea cu observatii vizuale la DSO. Eu am facut in paralel ceva poze la cometa Pan STARRS C/2011 L4, iar Radu si-a inaugurat observatorul cu sampanie si poze la cometa. A fost destul de cald, umezeala zero, fara tantari si valoare maxima a SQM de 21,1 - conditii foarte bune!" - Zoli


In distributie: noi, instrumentele, observatorul si... Teapot

Cometa PanStarrs C/2011 L4 si in stanga-sus, Gamma Cepheus
11 mai 2013, Valenii de Munte
Canon EOS 1100D, 50mm, f/2.8, ISO 400, 120 sec



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu